lördag 18 juli 2009

Vad är dyrast - frosseri eller hälsa?

Det är många som tycker att det är dyrt att äta lågkolhydratkost och visst blev det en hel del när jag storhandlade idag. Men så tänkte jag på hur jag skulle ätit kommande vecka om jag inte hade ändrat min kost. Det hade med största sannolikhet blivit en latte och ngn bulle från espresso house eller seven eleven. Lunchen på jobbet hade jag ätit ute och väl hemma hade jag väl frossat i skit. Ja så när man slår ut vad som stod på kvittot idag så var det inte så farligt. Då har jag lunch, middag och frukost för över en veckas tid.

För övrigt så har dagen varit ganska innehållslös och det är en sån oerhörd skillnad att inte göra någonting när man ska gå ner i vikt. Jag tänker på det hela tiden, planerar måltider funderar vad vågen kommer att visa osv Så kort och gott så längtar jag till jobbet och få sysselsätta tankarna med lite annat.

Dagens mat:

Frukost: Äggröra med en skvätt grädde och bacon.
Lunch: Två kycklinglår och avokado med romdressingen från tidigare i veckan. En finncrisp med bregott och parmesan.
Mellanmål: En liten näve osaltade cashews och valnötter.
Middag: Ungnsstekt kycklingfilé med het cocostäcke och romansallad med cocktailtomater. Mums men starkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar