fredag 10 juli 2009

LCHF för mig?

Har surfat runt på olika LCHF-siter och funderar om det egentlige är något för mig. Allt är för mycket, någon säger att den äter 2 baconpaket till frukost, blir man hungrig så ska man äta två ostskivor med smör mellan och en tredje dricker kaffe med en smörklick i. Det enda jag vill skrika när jag läser om de här människorna är "MEN SLUTA STOPPA SMÖR I ERT KAFFE ERA NÖTTER!".

Ja nu har jag väl kommit i gång med någon slags LCHF-variant men jag känner mig så fruktansvärt hungrig och trött. En LCHFare hade nog sagt att jag borde äta ännu mer fett. Men det kan jag bara inte göra. Om jag inte gått ner något på tisdag så går jag över till en vanlig hederlig GI-variant. Jag börjar även fundera på LCHF är optimalt om jag ska börja löpprogrammet.

2 kommentarer:

  1. Håll ut, hungern och suget går över... trust me, been there done that.

    SvaraRadera
  2. Det har gått över! Det är helt otroligt jag känner mig som en helt annan människa än jag gjorde bara för en vecka sedan!

    SvaraRadera