måndag 27 juli 2009

Funderingar

Precis som tidigare har jag funderingar över LCHF. Idagen Svd går det att läsa om en studie som gjorts i Kanada bland omkring 4500 personer. Där framgår att de som åt "lagom" mycket kolhydrater, enligt normen, var de som var smalast och att de som åt kolhydratfattigt löpte större risk att vara överviktig. Hur man nu kan löpa en risk att vara överiviktig. Dessa undersökningar tycker jag i och för sig att man kan ta med en nypa salt då de är ofta är subjektiva men jag kan ändå inte låta bli att fundera över hur LCHF kommer att fungera för mig i framtiden. Ponera att jag går ner de kilo som jag satt upp som mål och mår bra. Jag är tveksam att jag vill leva så här resten av mitt liv. Det gäller väl att bli av med kolhydratberoendet men kan man äta lite kolhydrater då och då? Eller är man, precis som en alkoholist, dömd att leva i evig avhållsamhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar