söndag 19 juli 2009

Två starka minnen som smal

Jag har gått upp och ner ett flertal gånger och det finns två händelser som jag minns extra starkt från när jag precis blivit smal. Ett var för väldigt många år sedan. Jag tror att jag var i 15årsåldern och hade mellanlandat på Kastrup för mina föräldrar. Jag skulle iväg och handla ngt själv så jag gick där och möttes av två svenska killar där den ena säger till den andra "Det finns läckra tjejer på Kastrup" ovetandes om att jag förstår. Denna känsla som jag upplevde då har hållit sig kvar varje gång jag tänker på detta ögonblick trots att det var över tio år sedan. ALDRIG hade jag trott attjag skulle vara läcker. Jag menar läcker. Det var stort.

Den andra gången var för kanske fyra år sedan på HM. Jag letade efter ett par boxertrosor men hittade bara ett i strlk 44 så jag frågade en expedit om hjälp att hitta de jag sökte. Hon letade och letade och när hon såg att de enda som fanns kvar var de i strlk 44 så sa hon något i stil med att det var synd att det inte fanns något som skulle passa mig.

Dessa två kan nog verka en aning obetydliga men för mig kom de i ett sådant skede då jag levde på ögonblicken i dagar efteråt. Båda gångerna möttes jag av personer som inte jämförde mig med min viktminskning utan såg mig för den jag var då. Och tydligen var jag inte fy skam! Hahaha. Sånt här smågodis är mycket godare än all choklad i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar