söndag 19 juli 2009

Frukost en vecka framåt!

Läste om ägg och baconmuffins som jag beslutade mig för att testa idag. Här är receptet:

Aylas Ägg och bacon muffins - 12st


* 10 ägg
* 1 dl vispgrädde
* 2 dl riven ost (jag tog västerbottenost)
* 2 pkt bacon
* peppar

Jag hade även i 1 tsk bakpuler så att de skulle fluffa upp sig lite.

Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.

Blanda baconen med äggröran, peppra. Häll sedan smeten i muffinsformar, jag använde pappersformar i en muffinsform. In i ugnen i ca 200 grader i 20 minuter.

Smakade lite som omelett vilket inte är så konstigt, jag trodde däremot att all västerbottenost skulle ge mer smak. Men helt klart godkänt! Det kommer bli två muffins varje morgon nu ett par dagar framöver. Därmed slipper jag ägg och bacon-tillagandet något jag är mycket nöjd med. Nästa vecka testar jag feta, cocktailtomater och pesto i muffinsen. Återkommer med rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar