tisdag 21 juli 2009

Första passet på löparprogrammet - check!

Tog mig i kragen nu på kvällen och snörade på joggingskorna. Det första passet bestod av 5 min rask promenad och sen 5 x 1 min långsam löpning (2 min rask gång mellan) för att avslutas med 5 min rask gång. Det gick jättebra! Och det är ju inte en maraton jag har sprungit men med mina extra kilo så kändes även de där minutrarna. Det fina är att jag redan idag kände att jag hade marginal att lägga på minuter så förhoppningsvis kommer det gå lika bra på torsdag när det ska springas lite mer.

Dagens mat:
Frukost: Två ägg- och baconmuffins
Lunch: Kycklingfilé med kokostäcke med liten currydressing på creme fraiche samt lite gurka och cocktailtomater.
Middag: Sesampanerad laxfilé med blomkålspuré.

Nu blir det filmen Seven pounds med Will Smith om jag inte hinner somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar