onsdag 8 juli 2009

Att försaka sitt sociala liv

Så här i startfasen så vill jag ha så mycket kontroll som möjligt över allt jag äter. Så när en god vän frågade om jag ville äta födelsedagslunch med henne och en annan vän så gjorde det lite ont ihjärtat att tacka nej. De har säkert en sallad jag kan äta eller en räkmacka utan bröd. Men jag orkar inte förklara mig och absolut inte göra en stor sak över detta. Folk får börja förstå att jag ändrat livsstil när det börjar att synas.

I vilket fall som helst så ska vi fira henne på en grillfest senare ikväll och då tar alla med sitt eget. Passar mig utmärkt! Det bli nog grillspett med kött, paprika, lök och champinjoner samt lite härlig Halloumi att grilla!

Har dessutom lagt av med alkohol ett tag framöver, något som är MYCKET välbehövligt efter en lång period (över ett år) av festligheter. Till skillnad från många andra så dricker jag mycket mindre alkohol under sommaren, så det passar mig utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar