måndag 14 juni 2010

Uppdatering och nystart!

Det var nästan ett år sedan jag startade den här bloggen och nu ett år senare är det väldigt roligt att se tillbaka hur det började.

Nu ska jag berätta hur det gick sen. Jag slutade ju blogga där i mitten av augusti. Med projekt och studier så gick livet utav bara farten och det hanns inte riktigt med att dokumentera allt i bloggen. Men däremot fortsatte jag min viktminskningsresa. I 31 veckor höll jag på och då landade jag på 63,8 kg!!! Alltså en viktminskning med 37.5 kg. Helt otroligt eller hur. Detta var i februari och sen dess har jag gått upp och ner rätt ordentligt. Främst beror det på ett stort projekt som hade sitt avslut där i vårkanten vilket tog enormt mycket tid och kraft. Dessutom har det varit väldigt mycket tillhörande festligheter och det är bara att inse att även dessa sätter sina spår. Så nu är jag upp en i 77,9 kg och det känns ju inte jättekul. Men jag lär mig att bli allt bättre på att se livet ur en mer positiv vinkel och om man jämför med hur min situation såg ut för ett år exakt så vägde jag över 23 kg mer än jag gör idag och då började jag inte ens ta tag i min vikt förens den 7 juli. Så nu har jag ett bättre försprång. Mina resultat kommer synas betydligt fortare och jag kan se fram emot att gå ner i vikt så att jag är bekväm med mig själv redan till tidig höst. Så istället för att vara bitter över att jag gått upp en massa igen så är jag faktiskt ganska tacksam över de förutsättningar jag har att gå ner igen.

Så NU KÖR VI!!!!!

1 kommentar:

  1. Vad roligt, jag har haft kvar din blogg i min blogglista och kollat in lite då och då och plötsligt kom du tillbaks! Vilken häftig resa du gjort, all cred i världen till dig!

    Ha en skön sommar!

    SvaraRadera