måndag 14 juni 2010

Ny sommar- nya utmaningar

Till skillnad från förra året har jag i denna sommar inget jobb. Vilket innebär att jag till stor del kommer att resa runt hos vänner eller mer eller mindra göra lite vad andan faller på. Detta oroar mig lite eftersom jobbet var under min förra viktminskings resa en trygghet och flykt från tankar om mat och vikt. Nu är jag rädd att hela vardagen kommer att kretsa kring detta som jag minns att helgerna till stor del gjorde då.

Jag får kanske ta dessa varningsklockor som en hint om att jag måste anstränga mig extra mycket för att aktivera mig och hitta på spännande aktiviteter. Kanske är det just detta som kommer leda till att denna sommar blir bästa i manna minne? Vi får hoppas det.

Dagens måltider:

Frukost: Två hårdkokta ägg och tre baconskivor.
Lunch: Köttfärsbiffar med haricoverts med lite gräddsås i skyn. (Misslyckad sås)
Middag: Bjöds på grillat så det blev en skiva halloumi och lite kött. Undvek potatissalladen. Lite knapert men det fick duga.

På det stora hela en bra dag. Har haft lite huvudvärk och jag känt mig lite hungrig. Mycket möjligt att jag kommer känna av omställningen. Förra gången tog det nästan exakt en vecka innan symptomen försvann så jag har ställt in mig på att det blir något liknande i värsta fall.

Ingen motion idag men imorgon satsar jag på en prommis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar